На багатьох сучасних автомобілях, особливо на спортивних задньопривідних моделях, можна помітити подвійні вихлопні труби, які часто виглядають дуже ефектно, прагнучи вразити оточуючих своїм вишуканим дизайном.
Однак такі глушники часом можна побачити і на звичайних моделях із скромними 4-циліндровими двигунами. Директор автосалону з продажу преміальних автомобілів розповів в інтерв’ю порталу ampercar.com, чи справді в цьому є потреба, чи це просто маркетинг.
Вихлопна система автомобіля є складним механізмом, спроектованим індивідуально для кожного двигуна, оскільки вона безпосередньо впливає на його роботу. Неправильні зміни, внесені недосвідченими тюнерами, можуть порушити оптимальне відведення газів, що, своєю чергою, може спричинити серйозні проблеми в роботі ДВЗ.
Коли інженери проектують вихлопні системи, вони ретельно розраховують діаметр труб та об’єм резонаторів із глушниками, щоб забезпечити оптимальний відтік вихлопних газів. Ці параметри безпосередньо залежать від об’єму двигуна та числа циліндрів: чим потужніший мотор і більший його робочий об’єм, тим масштабнішою має бути вихлопна система.
У дорогих автомобілях, оснащених потужними бензиновими чи дизельними двигунами, часто можна побачити дві вихлопні труби. Це не просто данина моді, а спосіб мінімізувати зворотний тиск у системі. Такі автомобілі, як правило, мають V-подібні 6-циліндрові двигуни об’ємом понад 3 літри або навіть 8-циліндрові агрегати понад 4 літри. Приклади включають спортивні моделі Mercedes AMG, BMW M-серії та багато американських пікапів – всі вони оснащені двома вихлопними трубами.
Коли йдеться про V-подібні двигуни, кожен ряд циліндрів має свою власну вихлопну систему. При цьому об’єм двигуна визначає діаметр труб і складність системи вихлопу: чим потужніший мотор, тим масивніші і складніші елементи використовуються. Тому дві вихлопні труби під бампером у високопродуктивних автомобілів не лише додають зовнішнього лиску, а й життєво необхідні для ефективного відведення вихлопних газів.
Однак у наш час ця практика стала менш поширеною. Навіть у малопотужних моделей із 4-циліндровими двигунами нерідко можна побачити дві труби під бампером. Це часто робиться задля функціональності, а створення спортивного іміджу. Такі елементи декору можна зустріти не тільки на автомобілях, що піддані тюнінгу в гаражах, але і в моделях, розроблених великими автовиробниками. Наприклад, багато висококласних комплектацій кросоверів оснащені двома симетричними трубами, які, хоч і виглядають ефектно, часто не мають практичного значення і служать лише для візуального перетворення автомобіля.