Перший автомобіль, вироблений на території України, виявився однойменною вантажівкою. Відповідний проект було реалізовано наприкінці 1920 рр. у Харкові, який на той момент був столицею УРСР.
Друга половина двадцятих років минулого століття ознаменувалася небаченою ніколи більше в СРСР свободою приватного підприємництва в рамках НЕП (нової економічної політики). Саме тоді в Харкові було створено Автоскладальний завод, який і приступив до виробництва вантажівок важкого класу.
Основою для створення авто стала 4-тонна італійська вантажівка Lancia Pentaiota, що вирізнялася простотою і технологічністю. Усі деталі та вузли для “України” харків’яни виготовили на місцевих заводах, освоївши особливо складні технології на кшталт лиття чавунного блоку циліндрів і термічної обробки деталей. Створену 70-сильну вантажівку обладнали 6-циліндровим двигуном, який забезпечував швидкість до 55 км/год. і транспортування до 4 тонн вантажу (більше власної ваги авто).
Попри високі споживчі якості, серійне виробництво “України” налагоджено не було. Тираж передової на ті часи вантажівки становив лише 2 екземпляри. Обидва авто успішно експлуатувалися в харківському господарстві протягом довгого проміжку часу.