Багато електромобілів і гібридів пропонують можливість керувати однією педаллю. Пояснюємо, що це означає та як це працює.
Електромобілі в дечому схожі на автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння, але в більшості дуже відрізняються. Однією з ключових відмінностей є система рекуперативного гальмування електромобіля, яка використовує електродвигун для збору електроенергії під час уповільнення для підвищення ефективності.
У більш екстремальному кінці рекуперативного гальмування ми маємо однопедальний режим кермування – це форма рекуперативного гальмування, яка може досить агресивно уповільнити автомобіль, коли водій знімає ногу з педалі акселератора, зменшуючи або повністю усуваючи необхідність натискати педаль гальма.
Більшість електромобілів пропонують можливість регулювати потужність рекуперативної гальмівної системи за допомогою "режиму B" на селекторі передач, перемикача режимів руху або пелюсток за кермом. У більш м’яких налаштуваннях гальмування автомобіля схоже на гальмування двигуном автомобіля з бензиновим чи дизельним двигуном, або ніби хтось м’яко натискає на гальма, коли ви знімаєте акселератор.
Це відчуття стає більш вираженим, якщо ви вибираєте агресивніші налаштування, таким чином уповільнюючи автомобіль швидше. По суті, однопедальний режим є просто найсильнішим налаштуванням і забезпечує такий самий ефект, як якби ви самі натискали на гальма.
Коли ви сповільнюєтеся в режимі водіння з однією педаллю, стоп-сигнали горітимуть так само, якби ви використовували гальма.
Водіння з однією педаллю спочатку може здатися незвичним, але багато водіїв швидко звикають до цього, однак ці системи можна вимкнути, залишаючи вам використовувати звичайні гальма, як і в автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння.
Однак у деяких електромобілях, таких як Tesla Model Y, ви не можете повністю вимкнути систему, тому перед покупкою варто протестувати режими в будь-якому автомобілі.
Які переваги їзди на одній педалі?
Як тільки ви звикнете до стилю водіння з однією педаллю, це може бути дуже розслабляючим, особливо в місті. Це тому, що ви можете регулювати свою швидкість лише однією ногою, і це може забезпечити плавне водіння.
Використання режиму водіння з однією педаллю за допомогою рекуперативної гальмівної системи також може зменшити знос механічних гальм автомобіля, а це означає, що вам не доведеться міняти диски та колодки так часто, як в автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння. Це може допомогти знизити витрати.
Основна мета водіння з однією педаллю та рекуперативного гальмування – підвищення ефективності. Отже, якщо технологія використовується ефективно, вона може покращити радіус дії. Це пояснюється тим, що електродвигун відновлює кінетичну енергію (яка інакше була б втрачена) під час гальмування та повертає її до акумулятора автомобіля у вигляді електроенергії.
Варто зазначити, що важливо ефективно використовувати одну педаль, тому що можна надто сильно сповільнитися, тобто ви витратите більше енергії, щоб прискоритися. У подібних ситуаціях плавність руху є ключовою.
Чи однопедальний режим виключно для електромобілів?
Деякі, але не всі, електромобілі та гібридні автомобілі (PHEV) пропонують можливість керування однією педаллю. Це пояснюється тим, що обидва типи автомобілів використовують системи рекуперативного гальмування для підвищення ефективності, а PHEV пропонують режими водіння лише з однією педаллю під час руху на електриці. Варто відзначити, що в автомобілях PHEV однопедальні режими зустрічаються набагато рідше.
Попри те, що звичайні гібриди мають системи рекуперативного гальмування, ви не можете використовувати керування однією педаллю, оскільки електромотор керує автомобілем лише на низьких швидкостях і на дуже короткі відстані (ДВЗ є основним джерелом енергії). Це влаштовано по-іншому в плагін-гібриді, який може їздити лише на електриці на низьких і високих швидкостях і на більші відстані завдяки потужнішим двигунам і більшим батареям.
Які переваги їзди на одній педалі?
- Покращена ефективність, що забезпечує довший діапазон.
- Зменшення зносу гальмівних колодок і дисків, що знижує експлуатаційні витрати.
- Менше гальмівного пилу виділяється в повітря.
- Це може полегшити та зробити водіння плавнішим.
- Які недоліки їзди на одній педалі?
Під час руху з сильнішими налаштуваннями рекуперативного гальмування зняття педалі акселератора може спричинити сповільнення автомобіля, коли ви цього не хочете, а отже, зниження ефективності.
До цього можна надто звикнути.
Деякі автомобілі пропонують мінімальне регулювання рекуперативного гальмування.