Як і все в сучасному автомобілі, турбіна має свій граничний ресурс. Виробники стверджують, що це має бути щонайменше 150-180 тисяч кілометрів пробігу, але за умови інтенсивної експлуатації вийти з ладу вона може і набагато раніше.
Зрозуміло, поломка турбокомпресора потребує ремонту і чималих вкладень, тому завжди важливо розпізнати несправність на ранніх етапах. Експерти вказали на низку ознак, які про це попереджають.
Підвищення витрати масла
Частина мастила в будь-якому автомобілі час від часу буде витікати з системи, але якщо це відбувається занадто швидко, варто задуматися. Якщо при цьому сліди мастила з’являються на повітряних патрубках або в інтеркулері, це може свідчити про майбутній вихід турбіни з ладу.
Синій дим із вихлопної труби
Одна з найвірніших ознак «масложора» і проблем з турбованим двигуном – синій або сизий дим з вихлопної труби. Таке відбувається через потрапляння оливи в камеру згоряння. Як правило, ця ознака проявляється під час роботи двигуна на високих обертах.
Запах вихлопних газів у моторному відсіку
Якщо під час відкривання капота ви чуєте виразний запах вихлопу, отже, на колекторі з’явилися тріщини або виріс люфт хвіртки турбіни. В останньому випадку слід готуватися до заклинювання або руйнування турбокомпресора. При цьому частини турбіни можуть потрапити в систему, що в майбутньому потребуватиме її повного очищення.
Сторонні звуки
Якщо турбіна під час розкручування починає скреготати, отже, з нею вже є проблеми і незабаром вона повністю вийде з ладу. Те саме стосується свистячих звуків, які можуть попереджати про витік повітря на стиках компресорах або зі шлангів.