У зимовий сезон водії часто змінюють свій стиль водіння, обираючи обережніший підхід з раннім гальмуванням та зниженням швидкості.
Також змінюється режим експлуатації автомобілів: перед виїздами автовласники частіше заглядають під капот і перевіряють стан машини, а також уважно стежать за показаннями приладів. Проте м’яка зима вносить зміни до звичок водіїв. Про те, як теплі температури можуть вплинути на автомобілі, розповів технічний експерт.
Деякі водії починають думати про перехід на літню гуму одразу після танення снігу. Незважаючи на те, що в Україні це вже відбувається, важливо пам’ятати, що вибір шин залежить від температури повітря, а не від снігу . Склад гуми у літніх та зимових шин різний, повідомив експерт.
Він також підкреслив, що літня гума показує низьку ефективність за негативних температур, тому в лютому переходити на літню гуму недоцільно . Протягом дня температура не зросте вище -1…-2 градуси, а в нічний час за довгостроковим прогнозом очікується відчутний мороз. Таким чином, і в березні не варто поспішати із шиномонтажем, краще дочекатися стабільних +5…+7 градусів .
Крім того, передчасна відмова від «зимового водіння» може призвести до аварій . Водії починають виявляти зайву впевненість на асфальті, вибирають вищу швидкість та зменшують дистанцію до інших транспортних засобів.
Дорога може бути асфальтованою, але колеса все одно знаходяться на зимовій гумі, а дорожнє покриття не веде себе як літнє . У перехідний період кількість автомобілів на дорогах зростає, і багато водіїв, які довго не виїжджали (так звані «проліски»), можуть поводитися невпевнено, створюючи непередбачені ситуації. Тому експерт рекомендує зберігати обережний стиль водіння якомога довше.
М’яка зима часто характеризується тривалими міжсезоннями з різноманітними опадами, які перемішуються із залишками реагентів та піску на дорогах, створюючи значні перепади температур. Такий період здатний завдати більшої шкоди автомобілю, ніж стабільна холодна зима .
Це негативно позначається на кузові та лакофарбовому покритті автомобіля . Невеликі поверхневі пошкодження можуть швидко перерости у серйозні проблеми, тому мити машину слід частіше, ніж у звичайну зиму. Елементи підвіски та підкапотний простір повинні очищатися та перевірятися. Багато водіїв звикають до сезонного використання своїх автомобілів: восени готуємо до зими, навесні — до літа. Але оскільки міжсезоння в деяких регіонах почалося раніше, а за календарем ще зима, багато хто відкладає технічне обслуговування на кілька місяців.
До діагностики автомобіля та перевірки основних вузлів слід приступати відразу ж, як встановиться плюсова температура. Також він наголосив на важливості перевірки на наявність тріщин та пошкоджень основних шлангів та ременів, а також рівня та стану технічних рідин .