Незважаючи на зростаючу кількість автомобілів з АКПП на ринку, багато водіїв неправильно використовують такий тип.
Зокрема автомобілісти не до кінця розуміють призначення N-передачі на селекторі, яке суттєво відрізняється від нейтральної передачі в механічних коробках.
При експлуатації автомобіля з механічною трансмісією іноді потрібно включати нейтральну передачу під час руху, а для машин з автоматичними коробками це робити не рекомендується, пояснив експерт ampercar.com. Навіщо тоді виробники зробили режим N в автоматичних коробках передач? Цей режим введено з низки важливих причин. Водіям автомобілів з АКПП потрібно не тільки перемикатися між D та R під час руху, але й правильно застосовувати режим N, а при паркуванні обов’язково повертати селектор у положення P.
Часом доцільно застосовувати нейтральний режим, оскільки допомагає знизити навантаження на трансмісію. Це особливо важливо в ситуаціях, коли необхідно довго чекати на світлофорі або в довгих заторах. У таких ситуаціях простіше переключити селектор на нейтраль, ніж постійно перемикатися між D та P.
Режим N насамперед потрібен для транспортування зламаного авто до сервісного центру шляхом буксирування. Він розблокує колеса.
Крім того, важливо враховувати, що при проведенні технічного обслуговування, наприклад під час перевірки стану підвіски або усунення різних несправностей, фахівцям може знадобитися забезпечити вільне обертання коліс. У таких ситуаціях, після того, як двигун заглушений, перемикач трансмісії переводять у позицію N і залишають там до завершення всіх ремонтних робіт. Цей метод також використовується при обслуговуванні самої коробки, двигуна та приводів.
Важливо пам’ятати, що автомобілем з АКПП перемикатися на нейтраль під час руху заборонено, оскільки це може призвести до скорочення ресурсу трансмісії.