Взимку запуск двигуна вимагає особливого підходу, якщо машина зберігається на вулиці. Низькі температури створюють навантаження на акумулятор і стартер, що може спричинити знос компонентів, якщо нехтувати простими правилами.
Один зі способів полегшити зимовий запуск та знизити ризик поломок – метод «подвійного запуску», який допомагає підготувати двигун до роботи в холодну погоду.
Для запуску двигуна на холоді варто скористатися так званим методом подвійного запуску. Суть методу проста: спочатку ключ повертається в положення, при якому загоряються всі індикатори на панелі приладів, включаючи контрольну лампу свічок розжарення (для дизельних моторів). Важливо дочекатися, поки лампа згасне, що говорить про достатньо прогрівання свічок розжарення. Після цього потрібно повернути ключ у вихідне положення та знову повторити процес. Це дозволяє свічкам прогрітися ще більше, що особливо корисно за низьких температур.
При першому повороті ключа свічки напруження досягають температури близько 800-1000 градусів за кілька секунд. Це підвищує температуру повітря в камері згоряння та полегшує запуск двигуна. У сильні морози контрольна лампа може горіти кілька секунд довше, сигналізуючи необхідність додаткового підігріву.
Метод «подвійного запуску» особливо корисний для автомобілів з дизельними двигунами, тому що для них критичний прогрів свічок розжарювання перед запуском. Нехтування цим процесом може викликати поломку відразу, але знос може призвести до проблем у майбутньому. Крім того, така процедура зменшує ризик потрапляння незгорілого палива в картер двигуна, що знижує навантаження на систему мастила.
Після успішного запуску двигуна рекомендується уникати тривалого прогріву на неодружених оборотах. Це пов’язано з тим, що холодний двигун працює на збагаченій паливній суміші, що може прискорити зношування двигуна. Краще розпочинати рух одразу після запуску, але з обережністю.